Geen retour rumoer bij Olida Pashmina

Laatst las ik een super gaaf artikel op NOS.nl over wat "gratis retourneren" allemaal voor uitwerking heeft op het milieu.

Bij grote webwinkels als Zalando en Wehkamp is het retourpercentage 50% en meer.  Gelukkig is dat bij de Olida Pashmina cashmere sjaals in de afgelopen 6 jaar slechts 5% geweest!  En dat bij meer dan 700 bestellingen waarin ruim 850 sjaals werden gekocht.

In mijn Hollandse webwinkel is retourneren niet gratis. Daardoor hoef ik dat dus niet door te berekenen in de prijzen. U betaald dus niet voor de retouren van andere bezoekers/kopers. Alleen als u zelf niet happy met de sjaal bent, maar dat komt zelden voor.

Zo zorgen we samen voor wat minder CO2 uitstoot. Want de busjes hoeven niet extra te rijden om de pakjes terug te brengen. Daarnaast worden de meeste bestellingen tegenwoordig met een bubbeltjesenvelop verstuurt, zodat het volume in de bestelbusjes ook klein blijft. Geen "lege lucht" dus in dozen die ook niet door de brievenbus passen. Anders moet er soms twee keer worden gereden voor de bezorging kan plaatsvinden. En de bestelling zit meestal de volgende dag bij u in de brievenbus.

Maar als het wel nodig is, voor een cadeau of om een andere reden, dan pak ik het uiteraard mooi in en komen de sjaals in een doos en desnoods aangetekend naar de koper.

Lees hier het artikel van de NOS : Retour Rumoer

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.